فلسفه ی جایگاه ومنبع شیرمادر:
جايگاه و منبع شير، روى سينه مادر و زير دو چشم مادر قرار دارد. نوزاد با دو دست مادر، حمايت مى‏شود، كودك‏ بر روى قلب مادر قرار مى‏گيرد و با آهنگ قلب مادر كه مدّتى نيز در رحم او با آن مأنوس بوده، شير مى‏مكد.
- خداوند، حكيم است و اقتضاي حكمت كامله او همه چيز را در جاي خود قرار دادن، و آفرينش را بر مبناي انتظام عالمانه و همه سو نگر صورت دادن است، نگاهي به تركيب شير مادر از آغاز ترشح تا پايان دوره شير دهي و بررسي اثرات آن بر تأمين عوامل غذائي مورد نياز كودك و آثار بي مانند آن در پاسداري از سلامت كودك و اثرات استثنايي آن در تأمين تندرستي مادر، نمونه خوبي براي يك بررسي آسان در حكمت خداوندي است و چه بسيار كه در كلام معصومين عليهم السلام همين نكته مورد اشاره واقع شده است.
خداوند سبحان آغوش مادر را براى كودكش مانند تختى آفريده، و در بالاى اين تخت دو تا مشك شير تصفيه و استريليزه شده مطابق مزاج طفل مقدار شيرينى‏اش و حرارتش و چربى‏اش در تحت تدبير ملكوت بالا سرش آويخته است. مادر، بچه را روى اين تخت زانوهاى خودش مى‏گيرد و با نوازش پستان بدهان او مى‏گذارد. اين شير، عصاره جان مادر است اين مهر و محبّت مادر است كه در كام فرزند مى‏نشيند و آن مزه عاطفه مادرى را از نوشيدن اين شير مى‏چشد به مادر مهربان مى‏شود و مهر مادرى را لمس مى‏كند.

موضوعات: مادرانه  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: پیشنمازی [عضو] 
3 stars

خیلی خوب بود.

در بیان توصیه به احترام و تکریم مادر، باز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

” هر که پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش مصون شود.” و نیز توصیه فرمودند: هر گاه پدر و مادر هر دو تواما تو را صدا کردند، ابتدا اجابت مادر نما. و در مورد احسان و نیکوئی در حق مادر، توصیه و تاکید بسیاری فرمودند، چنانکه فرمودند: مادر خود، مادر خود، مادر خود را رعایت کن، سپس پدر خود را و سپس کسانی را که به تو نزدیکترند.”

به ما هم سری بزنید

1393/06/02 @ 10:16
نظر از: ساده [بازدید کننده]
ساده

با سلام مطلب مفیدی بود استفاده کردیم

1393/06/02 @ 08:12


فرم در حال بارگذاری ...